RADIORECLAME / RADIOSPOT / RADIOJINGLE

Veelal wordt radioreclame onderschat. Radioreclame is nog steeds zeer effectief, omdat het inspeelt op het onderwustzijn van een mens. Het vergroot herkenbaarheid en daarbij ook vertrouwen.

Waarvoor is radioreclame een goed verkoopkanaal?

Voor het grootste deel is radioreclame uitermate geschikt om een merk, product of dienst te laten beklijven. Het vergroten van de herkenbaarheid. Onbewust onthouden mensen wat ze herhaaldelijk horen. Zoals: “Who ya gonna call? Ghostbusters!” Het is een snelle manier om een naam te vestigen. En is een naam een bekende naam, dan geeft dat vertrouwen en leidt dat tot snellere verkoop.

Wat is goede radioreclame?

Goede radioreclame is herkenbaar en heeft een duidelijke call-to-action. Koppel het direct aan een aanbieding of een duidelijk onderscheidend vermogen. Zorg dat mensen u vinden aan de hand van radioreclame door een simpele URL of telefoonnummer te noemen.

Een zogeheten tag-on werkt ook goed. Laat uw naam nog een keer herhalen met een aanbieding.

Radioreclame oudbollig?

Zeker niet. We kennen het sinds dag en dauw, maar nog steeds is radio hot! Radio staat aan bij bedrijven, onderweg in de auto, op de oortjes in de trein of tijdens het schoonmaken in huis. Het is dus helemaal niet uit de tijd en het is zeker effectief.

Maar radioreclame is duur, toch?

Dit is een onderwerp die wij vaak bespreken met klanten. Het is afhankelijk van de doelstelling. Radioreclame is goedkoop in onze mening in vergelijking met het bereik dat het heeft. Wilt u een nadere toelichting? Dan gaan we graag met u in gesprek.

Ja, ik heb interesse!