Ontwerp / Design / Vormgeving

Per definitie is ontwerpen een vorm van kunst. De creativiteit wordt hierbij aangesproken om een origineel design te maken. De uitkomst is een kwestie van smaak. Maar wij kennen kaders waaraan een ontwerp moet voldoen. Deze kaders zijn de verwachtingspatronen van onze klanten en hun klanten. Elke business is anders en hun doelgroep ook.

Verstandhouding

Een goed ontwerp komt naar voren door goed te luisteren naar onze klanten. Wat zijn hun wensen. Een super ontwerp komt naar voren als wij een originele inslag kunnen maken richting hun klanten. Dit geeft namelijk het effect wat wij zoeken.

Wij leren daarom graag onze klanten goed kennen. Wie zij zijn als persoon, wat hun visie is en waar hun smaak ligt. Bij onze vaste klanten hebben wij een groeicurve doorgemaakt en hebben hun goed leren kennen. Dit resulteert in ‘een half woord is genoeg’ en veelal weinig tot geen correcties in de eerste opzet. Hierdoor werken wij sneller en dus ook goedkoper voor onze vaste klanten. Een super uitkomst is een resultaat van de verstandhouding die u heeft met uw designer.

Wees duidelijk

De uitspraken als ‘jij bent de designer, verras me’ en ‘doe maar wat’ resulteert er in dat wij een knip en plak worden waarin de klant pas kan bepalen wat hij eigenlijk wil. Wat wij doen is dan schieten in het luchtledige. Als u in zo’n proces zit kunnen wij u helpen met het concretiseren van uw wensen alvorens wij uren gaan maken.

Het geven van voorbeelden is geen stelen van ideeën. Het is een manier om te communiceren met een ontwerper. Ontwerp is namelijk een gevoelskwestie. Gevoel voor het gewenste design is niet voor iedereen even gemakkelijk om onder woorden te brengen.

Plasje plegen

Plassen in dezelfde pot is belangrijk. Wat is dit voor rare taal? Van ervaring leert men. Soms worden ontwerpen door meerdere mensen binnen een bedrijf beoordeelt. Hoe meer mensen er naar kijken des te meer mensen er iets van vinden. Smaken verschillen. Probeer altijd de doelstelling voorop te stellen (dezelfde pot).

Stel vragen als:

  • Is dit in lijn met onze huisstijl?
  • Is de boodschap duidelijk?
  • Hoe gaan onze klanten of potentiële klanten hier op reageren?

Wees eerlijk

Hoe duidelijker u bent hoe beter wij u kunnen helpen. Als wij niet tegen kritiek zouden kunnen dan zitten wij niet in dit vak. Wij zijn dankbaar voor uw feedback.

Ja, ik heb interesse!